Kuratoromvisning:
Fra vest mot nord

Velkommen til omvisning i utstillingen «Fra vest mot nord: norsk og amerikansk landskapsfotografi» med kuratorene Marthe Tolnes Fjellestad og Shannon Egan.

• Plakat for utstillingen Fra vest mot nord: norsk og amerikansk landskapsfotografi
    1/1
    John K. Hillers/Ron Perisho Collection og Knud Knudsen/Billedsamlingen, Universitetsbiblioteket i Bergen

Bli med på en omvisning som gir deg et helt spesielt innblikk i utstillingen. Marthe Tolnes Fjellestad og Shannon Egan, som sammen har kuratert utstillingen forteller om hvordan utstillingen har blitt til, introduserer utstillingens temaer, og reflekterer rundt de betydninger som fotografene og de tidlige landskapsfotografiene hadde i sin samtid.

• Kl. 13.00: Kurator og fotohistoriker Marthe Tolnes Fjellestad. Omvisningen holdes på norsk.
  • Kl. 14.00: Kurator og kunsthistoriker Shannon Egan. Omvisningen holdes på engelsk.

Omvisningen er inkludert i inngangsbilletten til museet. Oppmøte i Utstillingshallen.