Hopp til hovedinnhold

Informasjon og retningslinjer for markedsdeltakere

Under finner du nyttig informasjon om retningslinjene på vårt populære Julemarked. Alle som søker plass må følge retningslinjene våre. See the English version of our terms further down the list.

1. Vi tilbyr markedsplass i form av bod i trevirke, eller bord med seildukstak. Alle plassene har lyslenke som lyser opp bordet eller boden.
Bordene er 220 x67 cm, og har seildukstak over. Det er litt luft mellom hvert bord, slik at totalt areal er på 3 meter. Det er mulighet til å ta med noen små hyller og stativer til varene. Disse må ikke være til bry for din nabo.
Bodene er 2 m x 2 m, og har en innvendig høyde på ca 190 cm. Salgsåpningen er 95 cm høy og 180 cm lang. Bodene har låsmulighet, og det er Norsk Folkemuseum som deler ut hengelåser til bodene.
Det følger ikke med stol til oppsettet, så ta med egen klappstol hvis dette er viktig for deg.

Det er mulig å søke om ekstra strøm mot ekstra tillegg i pris og vi gjør så godt vi kan for å tildele strøm, men må ta forbehold på grunn av kapasitet.

2. Det gis ikke anledning til å benytte partytelt eller tilsvarende over bordet. Disse skjermer for din nabo og ødelegger markedets helhetsinntrykk. 

3. Alle markedsdeltakere forplikter seg til å være med på hele markedet, alle fire dagene over de to helgene markedet pågår. Det gis mulighet til nye søkere om kun å være med en helg, altså i to dager. 

3. Alle søkere må gjøre rede for hva de skal selge. Beskrivelse av produktene sendes inn sammen med søknaden og om vi trenger det ber vi om flere bilder etter hvert.

5. Alle markedsplassene er 3 m i lengde. Dette inkluderer plass til å gå på siden av bordene. 

6. Alle matvarer som selges må være godkjent av Mattilsynet innen Julemarkedet starter. Slik godkjenning må kunne forevises på stedet ved inspeksjon. Norsk Folkemuseum kan ikke bistå i søknadsprosessen.

7. Norsk Folkemuseum har enerett på å selge ”hellig-tre-kongerslys” under markedet.

8. Norsk Folkemuseum tar ikke ansvar for evt. ødelagte eller stjålne produkter, enten det skyldes publikum eller vær og vind. Dette gjelder også produkter som oppbevares på Folkemuseets område (i boder el.l.) mellom markedsdagene. Markedsdeltaker må selv sørge for evtentuell forsikring.

9. Markedsdeltakere som avlyser etter at faktura er sendt ut må betale et avbestillingsgebyr på 1000 kr. Avbestillinger fra fire til to uker før markedets første dag faktureres med halve leiebeløpet. Kortere avbestillinger en 14 dager faktureres med hele leiebeløpet. Alle som har bestilt strøm må betale for valgte strømpakke fullt ut.

10. Norsk Folkemuseum forbeholder seg retten til fritt å prioritere mellom de ulike søkerne, både når det gjelder plassering og deltakelse. Vi forsøker så langt det går å gi et tilbud om deltakelse til alle som oppfyller kravene til produktprofilen vår.


Translation of the terms and conditions for marketplace holders at Norsk Folkemuseum's Christmas Market:

  1. We offer market space in the form of wooden stalls or tables with sailcloth roofs. All spaces have string lights to illuminate the table or stall. The tables are 220 x 67 cm with a sailcloth roof. There is some space between each table, so the total area is 3 meters. You may bring small shelves and stands for your merchandise, but they must not inconvenience your neighbour. The stalls are 2 m x 2 m with an interior height of approximately 190 cm. The sales opening is 95 cm high and 180 cm long. The stalls can be locked, and Norsk Folkemuseum provides padlocks for the stalls. Chairs are not included, so bring your own folding chair if needed.

    It is possible to request additional electricity for an extra fee, and we will do our best to allocate electricity, but we may need to limit it due to capacity.

  2. The use of party tents or similar structures over the table is not permitted. These obstruct the view for your neighbor and disrupt the overall appearance of the market.

  3. All market participants are required to be present for the entire market, all four days over the two weekends of the market. New applicants are allowed to participate for just one weekend, i.e., two days.

  4. All applicants must provide a description of what they intend to sell. The product description should be submitted along with the application, and we may request additional photos as needed.

  5. All market spaces are 3 meters in length, including space for walking alongside the tables.

  6. All food items sold must be approved by the Norwegian Food Safety Authority (Mattilsynet) before the Christmas Market begins. Proof of approval must be provided on-site during inspection. Norsk Folkemuseum cannot assist in the application process.

  7. Norsk Folkemuseum has the exclusive right to sell "holy-three-kings' candles" during the market.

  8. Norsk Folkemuseum does not take responsibility for any damaged or stolen products, whether due to the public or weather conditions. This also applies to products stored on the museum's premises (in stalls, etc.) between market days. Market participants must arrange their own insurance if necessary.

  9. Market participants who cancel after the invoice has been sent must pay a cancellation fee of 1000 NOK. Cancellations between four to two weeks before the first day of the market will be charged half of the rental amount. Cancellations within 14 days are charged the full rental amount. Those who have ordered electricity must pay for their selected electricity package in full.

  10. Norsk Folkemuseum reserves the right to prioritize between different applicants, both regarding placement and participation. We will make every effort to offer participation to all who meet our product profile requirements.

Please note that these terms and conditions are specific to Norsk Folkemuseum's Christmas Market and may not apply to other events or venues.


Museum24:Portal - 2024.04.15
Grunnstilsett-versjon: 1